Here are a few Handy Phrases

Are you tired of not being able to become one with the norwegian people because you can`t understand them. Well then you`ve come to the right place. Here are a few basic phares to help you connect with the norwegian people.



Glossary of abbreviations: frm = formal, inf = informal, sg = singular (said to one), pl = plural (said to more than one person), NN = Nynorsk - BM = Bokmål.

English Norsk (Norwegian)
Welcome Velkommen
Hello Goddag / Hei / Morn, Hallo (on phone)
How are you? Hvordan går det med Deg?
I'm fine, thanks. And you? Jo takk, bare bra. Og du?
What's your name? Hva heter du? (BM)
Kva heiter du? (NN)
My name is ... Jeg heter ... (BM)
Eg heiter ... (NN)
Where are you from? Hvor er du fra? (BM)
Hvor kommer du fra? (BM)
Kvar kjem du frå? (NN)
Kvar er du frå? (NN)
I'm from ... Jeg er fra ... (BM)
Jeg kommer fra ... (BM)
Eg kjem frå ... (NN)
Eg er frå ...(NN)
Pleased to meet you Hyggelig å møte deg
Good morning God morgen
Good afternoon God ettermiddag
Good evening God kveld
Good night God natt
Goodbye Ha det bra / Hade (inf) / Adjø / Farvel
Cheers/Good health! Skål!
Have a nice day Ha en fin dag
I don't understand Jeg skjønner ikke (BM)
Jeg forstår ikke (BM)
Eg forstår ikkje (NN)
Please speak more slowly Vær vennlig og snakk saktere?
Kan du være så snill å snakke litt saktere?
How much is (this item)? Hvor mye koster (denne tingen)?
Do you speak Norwegian? Snakker De norsk? (frm/sg/pl)
Snakker du norsk? (sg/inf)
Snakker dere norsk? (pl/frm) (BM)
Yes, a little Ja, litt (BM)
How do you say ... in Norwegian? Hvordan sier du ... på norsk?
Excuse me Unnskyld! Unnskyld meg!
Sorry Unnskyld, Beklager
Please Vær så snill
Thank you Takk (thanks)
You are welcome Ingen årsak
Vær så god,
Where's the toilet? Hvor er toalettet? (BM)
Kvar er toalettet? (NN)
Would you like to dance with me? Skal vi danse? (lit. 'Shall we dance?')
Stop! Stopp!
Help! Hjelp!

               
Was this helpful?
Did this inspire you to want to learn Norwegian?

Written by Hedda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar